THE INFLUENCE OF SOCIAL NETWORK AND SELF-MONITORING ON CAREER

Autores

  • Ana Carla Bon Pontifícia Universidade Católica- Rio , IAG http://orcid.org/0000-0002-8108-2700
  • Sylvia Therezinha Almeida Moraes Pontifícia Universidade Católica - RJ, IAG
  • Jorge Ferreira Silva Pontifícia Universidade Católica - RJ, IAG

DOI:

https://doi.org/10.21714/1984-6975FACES2018V17N1ART5041

Palavras-chave:

Career, gender, self-monitoring and social network

Resumo

This study aims to explore individual differences (gender and self-monitoring) and social network patterns of professionals, in order to explain barriers on women striving to ascend to the top of organizations, since a self-monitoring personality and social networks have both been found to affect performance evaluation, promotions and career in organizations. The results showed that males in management positions displayed the same network pattern, whereas females had different networks patterns, depending on their self-monitoring. Furthermore, social network differences were enhanced regarding low self-monitor males and females. High self-monitors males in gender homophilic networks were the ones more related to higher positions in the organization’s hierarchy. The contribution of these findings are discussed, with suggestions for future research

Biografia do Autor

Ana Carla Bon, Pontifícia Universidade Católica- Rio , IAG

Vinte e seis anos de experiência na área de Telecomunicações e Informática, sendo 19 anos nas áreas de negócios das companhias Nokia/Nokia Siemens, Cisco do Brasil e IBM Brasil e sete anos em desenvolvimento de software para COBRA Computadores. Doutorado em Administração na PUC-Rio, MBA com especialização em Finanças - PUC-Rio, Mestrado em Engenharia de Computação e Graduação em Matemática com modalidade em Informática, ambos na UFRJ. Inglês fluente, Francês básico.

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Publicado

14/03/18

Edição

Seção

Artigos