COMPETENCE DOMAIN SCALE CONCERNING THE USE OF ELETONIC INFORMATION SYSTEM SEI
Keywords:
Sistemas de Gestão Documental, Competências, Domínio de Competências, Sistema Eletrônico de Informações, SEIAbstract
This article aims to construct and investigate evidence of validity of a scale that measures
competences mastery related to use of the Electronic Information System (SEI).
The scale was developed based on bibliographical review, documentary research, semantic
evaluation of judges, and pre-test. The questionnaire was applied through electronic
means in two Brazilian public organizations: University of Brasília (UnB) and Superior
Court of Justice (STJ). Three hundred thirty-seven SEI users took part in the study. Descriptive
and exploratory analyses were conducted, as well as multivariate techniques
such as exploratory and confirmatory factorial analysis. The results indicated the relevance
of factorial solution consisting of: Factor 1: general operations with documents and
processes, with 28 items; factor 2: initial procedures on SEI that contains 10 items; and
factor 3: special features and external users, with 6 items; with 65% of total variance
explained and α = .98, α = .91, and α = .93, respectively. As for the precision of the
instrument, good indexes of internal consistency were verified for the three factors.
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Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade. Declaro, ainda, que uma vez publicado na Revista FACES, editada pela Universidade FUMEC, o mesmo jamais será submetido por mim ou por qualquer um dos demais co-autores a qualquer outro periódico. Através deste instrumento, em meu nome e em nome dos demais co-autores, porventura existentes, cedo os direitos autorais do referido artigo à Universidade Fumec e declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias (Nº9609, de 19/02/98).
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