“DON'T CREATE EXPECTATIONS, CREATE HAMSTERS”
THE RELATIONSHIP BETWEEN HUMOR AND ENGAGEMENT ON TWITTER
Abstract
The study aims to analyze the effect of humor on user engagement in relation to Globo Rural profile posts on Twitter. It is a quantitative, conclusive, descriptive research, with data collection by observation and analysis via descriptive statistics and T-Test. 1,100 publications of Globo Rural magazine on Twitter were collected and analyzed. The results of the study revealed that there is a statistically significant and positive difference in the three engagement variables in relation to the presence of humor in the analyzed publications. There was also a difference in engagement averages in relation to the day and type of content of the publication: the averages in publications without humor on weekends are higher compared to publications on weekdays during the week, while in publications with humor the averages in weekends are shorter compared to weekday publications.
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Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade. Declaro, ainda, que uma vez publicado na Revista FACES, editada pela Universidade FUMEC, o mesmo jamais será submetido por mim ou por qualquer um dos demais co-autores a qualquer outro periódico. Através deste instrumento, em meu nome e em nome dos demais co-autores, porventura existentes, cedo os direitos autorais do referido artigo à Universidade Fumec e declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias (Nº9609, de 19/02/98).
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