BARREIRAS AO CONSUMO VERDE: UMA ANÁLISE DE CONSUMIDORES BRASILEIROS
Abstract
This study aimed to analyze the barriers to green consumption faced by Brazilian consumers. For this, a descriptive research with a quantitative approach was carried out from a survey, which used the framework developed by Gleim et al. (2013) for the investigation of barriers to green consumption. Through the results obtained from the 450 respondents, the need to adjust the research instrument to the context studied was identified, in addition to verifying that the main barriers faced by the investigated sample were the lack of knowledge and the low availability of these products in the Marketplace. For future studies, it is suggested to expand the research to other contexts, as well as the use of other methodological approaches.
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Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade. Declaro, ainda, que uma vez publicado na Revista FACES, editada pela Universidade FUMEC, o mesmo jamais será submetido por mim ou por qualquer um dos demais co-autores a qualquer outro periódico. Através deste instrumento, em meu nome e em nome dos demais co-autores, porventura existentes, cedo os direitos autorais do referido artigo à Universidade Fumec e declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias (Nº9609, de 19/02/98).
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