CLICOU COMPROU: AUXÍLIO EMERGENCIAL E COMPORTAMENTO DO CONSUMIDOR
Abstract
The purpose of this article is to investigate the factors influencing the behavior of consumers receiving emergency aid who purchase through e-commerce during the covid-19 pandemic. Therefore, the scale of environmental elements of virtual stores was applied, with 101 beneficiaries of emergency aid from the State of Rio Grande do Norte (RN). Data collection took place virtually through social networks. Data were analyzed using the SPSS software, performing Exploratory Factor Analysis (EFA) and Multiple Linear Regression. The results demonstrate, in relation to the sociodemographic variables education, children and gender, that consumers with incomplete and complete higher education, males and who have children are the ones who buy the most in virtual stores. Still, it was identified that the dimensions transactions and prices; and Ease of payment and reliability are the ones that most influence online consumer buying behavior.
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Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade. Declaro, ainda, que uma vez publicado na Revista FACES, editada pela Universidade FUMEC, o mesmo jamais será submetido por mim ou por qualquer um dos demais co-autores a qualquer outro periódico. Através deste instrumento, em meu nome e em nome dos demais co-autores, porventura existentes, cedo os direitos autorais do referido artigo à Universidade Fumec e declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias (Nº9609, de 19/02/98).
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