THE CONSUMPTION OF FEAR IN DIFFERENT CONTEXTS
Abstract
This study aims to understand consumers' perceptions about the intention to consume fear in three different contexts: extreme sports, horror literature, and horror cinematography. Originally, the motivations and barriers underlying the intention to consume were considered and, therefore, this study advances in understanding the role of fear, examining how it acts in different contexts. For analysis, a qualitative approach was used, through in-depth interviews using the Content Analysis method, and a posteriori categorization system. The results provide evidence that the circumstances that engage individuals to experience fear are similar across contexts, although there are important particularities. We propose two constructs and a theoretical conceptual model that allows us a new way to postulate the consumption of fear.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade. Declaro, ainda, que uma vez publicado na Revista FACES, editada pela Universidade FUMEC, o mesmo jamais será submetido por mim ou por qualquer um dos demais co-autores a qualquer outro periódico. Através deste instrumento, em meu nome e em nome dos demais co-autores, porventura existentes, cedo os direitos autorais do referido artigo à Universidade Fumec e declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias (Nº9609, de 19/02/98).
A Revista de Administração FACES Journal é licenciada sob Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional.