“HELLO, CAN I HELP YOU?”
ARTIFICIAL INTELLIGENCE AND CONSUMER VULNERABILITY
Abstract
The increasing expansion of Artificial Intelligence (AI) in several functional areas of the Administration has attracted many companies to invest in technological devices and innovations that enchant and facilitate the everyday of the consumers, making them more susceptible the offered facilities. Despite the utilitarian aspect and the improvements presented by the AI, it can be seen that the consequences of this man / machine interaction remain ignored and / or unknown, and can generate a condition of vulnerability for the consumer. Therefore, this essay seeks to analyze the possibility of the consumption of artificial intelligence to enhance the vulnerability of the consumer through the generation of information for the organizations. It is intended, with the discussion of the essay, the promotion of new works that address the state of vulnerability generated through interactions of the individual through these technological innovations and how these can affect the society in general.
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Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade. Declaro, ainda, que uma vez publicado na Revista FACES, editada pela Universidade FUMEC, o mesmo jamais será submetido por mim ou por qualquer um dos demais co-autores a qualquer outro periódico. Através deste instrumento, em meu nome e em nome dos demais co-autores, porventura existentes, cedo os direitos autorais do referido artigo à Universidade Fumec e declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias (Nº9609, de 19/02/98).
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