SHARING ECONOMY
LOYALTY UBER USERS IN BRAZIL
Abstract
The study investigated the influence of satisfaction and organizational reputation on loyalty in the sharing economy context, articulating these elements with the theory of planned behavior (TPB). A theoretical-empirical model was tested using multivariate techniques based on data obtained through a survey of 231 Uber users. The results showed that the influences of satisfaction and reputation on the behavioral intent of loyalty to Uber are significant when mediated by the attitude towards the platform; perceived behavioral control is not a predictor of loyalty; and the effect of subjective norms on loyalty also occurs only when moderated by the attitude.
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Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade. Declaro, ainda, que uma vez publicado na Revista FACES, editada pela Universidade FUMEC, o mesmo jamais será submetido por mim ou por qualquer um dos demais co-autores a qualquer outro periódico. Através deste instrumento, em meu nome e em nome dos demais co-autores, porventura existentes, cedo os direitos autorais do referido artigo à Universidade Fumec e declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias (Nº9609, de 19/02/98).
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