CULTURAL INTELLIGENCE: AN ANALYSIS OF THE EXPERIENTIAL LEARNING

Authors

  • Narayana de Oliveira Vazatta Universidade do Vale do Itajaí - UNIVALI
  • Dinora Floriani Universidade do Vale do Itajaí - UNIVALI
  • Rejane Roecker Universidade do Vale do Itajaí - UNIVALI e UNISUL

Abstract

This article aims to verify the relation between university education and the perception of the development of cultural intelligence in undergraduate students, based on experiential learning. Using the exploratory quantitative research method, the internal and external factors that influence cultural intelligence were investigated, as well as the fact that the change in the perception of CQ among students is positively associated with the period of the course. This article contributes to the international business literature by exploring the relationships between CQ perception and training, advancing the understanding of how to learn to become better global professionals, and discussing internal and external factors that influence the development of CQ that are not included in surveys already performed.

Author Biographies

Narayana de Oliveira Vazatta, Universidade do Vale do Itajaí - UNIVALI

Mestre em Administração pela Universidade do Vale do Itajaí - UNIVALI/PPGA. Possui dupla titulação na Halmstad University (Suécia). Atua na área de importação e exportação. 

Dinora Floriani, Universidade do Vale do Itajaí - UNIVALI

Professora na Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI). Atua nos programas de pós-graduação em Administração (Mestrado acadêmico e Profissional e Doutorado). Tem interesse nos temas de Internacionalização, Multinacionalidade, Cross-Cultural Research. 

Rejane Roecker, Universidade do Vale do Itajaí - UNIVALI e UNISUL

Doutora em Administração pela Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI). Professora na UNISUL. Tem interesse nos temas de Inteligência Cultural, expatrição, internacionalização e Inovação. 

Published

19/04/22