EVALUATING THE PSYCHOMETRIC PROPERTIES OF CONSUMER DECISION-MAKING STYLE INSTRUMENT
DOI:
https://doi.org/10.21714/1984-6975FACES2011V10N3ART638Palavras-chave:
Scale. Validy. Reliability. Consumer Decision Making.Resumo
This study examined the cross-cultural applicability of CSI scale for profi ling consumers’ decision-making style in Brazil. The investigation began with the belief that decision-making styles, much like personality traits, are likely to be largely independent of the culture and descriptive of a personal orientation. The method used was a survey, where a total of 394 observations were possible, using three universities and a faculty as application place. The results show that the eight factors structure exists i.e. Perfectionism or High-Quality; Brand Consciousness; Novelty-Fashion Consciousness; Recreational and Hedonistic Shopping Consciousness; Price and Value for Money Shopping Consciousness; Impulsiveness, Careless Consumer Orientation; Confusion from over Choice of Brands, Stores and Consumer Information; and Habitual, Brand-Loyal Orientation. The study concludes that the scale, taking as overall, is suitable to be used in Brazil.Downloads
Publicado
Edição
Seção
Licença
Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade. Declaro, ainda, que uma vez publicado na Revista FACES, editada pela Universidade FUMEC, o mesmo jamais será submetido por mim ou por qualquer um dos demais co-autores a qualquer outro periódico. Através deste instrumento, em meu nome e em nome dos demais co-autores, porventura existentes, cedo os direitos autorais do referido artigo à Universidade Fumec e declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias (Nº9609, de 19/02/98).
A Revista de Administração FACES Journal é licenciada sob Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional.