INTERNATIONALIZATION STRATEGIES: A CASE STUDY AT SMALL EXPORT COMPANIES
DOI:
https://doi.org/10.21714/1984-6975FACES2009V8N1ART139Palavras-chave:
Hammocks, Internationalization strategies, Exportation, Small export companiesResumo
The purpose of this study is to identify the main internationalization strategies used by small manufacturers of hammocks. Our findings show that these export companies have up to 20 employees and their main internationalization strategy is exportation. This plan is carried out in 3 ways: indirect exportation, through trading companies; direct exportation, through sales performed in the companies and cooperative exportation, through a network of dealers in greater companies. Its was also verified that some organizations export up to 60% of their products while the vast majority does not even export 5% of it, turning primarily to the domestic market.Downloads
Publicado
Edição
Seção
Licença
Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade. Declaro, ainda, que uma vez publicado na revista Faces, editada pela Universidade Fumec, o mesmo jamais será submetido por mim ou por qualquer um dos demais co-autores a qualquer outro periódico. Através deste instrumento, em meu nome e em nome dos demais co-autores, porventura existentes, cedo os direitos autorais do referido artigo à Universidade Fumec e declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias (Nº9609, de 19/02/98).
A Revista de Administração FACES Journal é licenciada sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivados 3.0 Brasil.