THE ROLE OF EMOTIONS IN IMPULSE BUYING
Abstract
The interest in the role of emotions in consumer decision-making has grown in recent years. In this context, there is impulse consumption, which represents the sudden and unplanned will to consume (Segunpta & Zhou, 2007). Thus, the aim of this article was to analyze the influence of positive and negative valence emotions on impulse buying in department stores. Therefore, a survey was carried out that used a questionnaire to measure impulse consumption in department stores and the emotions experienced in this type of consumption, obtaining 328 valid responses. The results suggest, specifically, when analyzed the emotions in isolation, that three of the twenty emotions in the PANAS scale (Positive Affect Negative Affect Scales) influence impulse consumption – 'excited', 'guilty' and 'attentive', the latter being the last of negative form. In addition, the frequency of visits has also been shown to influence this type of consumption.
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Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade. Declaro, ainda, que uma vez publicado na Revista FACES, editada pela Universidade FUMEC, o mesmo jamais será submetido por mim ou por qualquer um dos demais co-autores a qualquer outro periódico. Através deste instrumento, em meu nome e em nome dos demais co-autores, porventura existentes, cedo os direitos autorais do referido artigo à Universidade Fumec e declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias (Nº9609, de 19/02/98).
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