MARKETING DE RELACIONAMENTO NAS MÍDIAS SOCIAIS:
REVISÃO SISTEMÁTICA E AGENDA DE PESQUISA
Abstract
The present study aimed to systematize the empirical literature that relates the use of digital media to enhance online relationship marketing. To this end, a search was carried out in the main databases (Scopus and Web of Science) to analyze the research published in this context based on the use of the 4W's model by Rosado-Serrano, Paul and Dikova (2018). It was identified that videos with sounds, carousel posts, interactive content and lives in streaming are strategies used in the development and strengthening of the relationship on social media, in addition to having a substantial impact on the sales process. The study summarizes and organizes the literature in the field so that professionals and academics can benefit from the new strategies emerging in social media. Furthermore, there is a need for further empirical investigations so that the academic area can present scientific evidence of the different phenomena in relation to digital media.
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Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade. Declaro, ainda, que uma vez publicado na Revista FACES, editada pela Universidade FUMEC, o mesmo jamais será submetido por mim ou por qualquer um dos demais co-autores a qualquer outro periódico. Através deste instrumento, em meu nome e em nome dos demais co-autores, porventura existentes, cedo os direitos autorais do referido artigo à Universidade Fumec e declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias (Nº9609, de 19/02/98).
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