STATUS CONSUMPTION: DOES IT MATTER FOR BRAZILIAN YOUNG ADULTS?
DOI:
https://doi.org/10.21714/1984-6975FACES2019V18N2ART6154Palavras-chave:
Marketing, Status, Consumo, Jovens AdultosResumo
The changes in consumption behavior of Brazilians are the scope of many studies in the last years. However, some common managerial assumptions, as an example, that Brazilian young adults used to have status consumption, do not have enough empirical studies to explain or support these generalizations. Therefore, this study is designed to investigate the Brazilian young adults’ status consumption behavior. So, we outlined a multimethod research, through a survey with 548 Brazilian young adults and a confirmatory focus group with eight young adults. The results show that: (1) Brazilian young adults do not like to be recognize as status consumers, even though they are; (2) The consumption-oriented to gain status is not related to goods, but to experiences; and, (3) The motivations driving young adults to have status consumption in Brazil are high social recognition function and, consumption driven by a tangible component (quality) and an intangible component (brand).
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Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade. Declaro, ainda, que uma vez publicado na Revista FACES, editada pela Universidade FUMEC, o mesmo jamais será submetido por mim ou por qualquer um dos demais co-autores a qualquer outro periódico. Através deste instrumento, em meu nome e em nome dos demais co-autores, porventura existentes, cedo os direitos autorais do referido artigo à Universidade Fumec e declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias (Nº9609, de 19/02/98).
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