INTENTION TO USE M-LEARNING IN HIGHER EDUCATION SETTINGS
DOI:
https://doi.org/10.21714/pretexto.v15iNE.1320Palavras-chave:
Technology Acceptance, Mobile learning, TAM, Higher Education, Mobil devicesResumo
This study focuses on identifying factors influencing intention to use m-learning (learning through mobile devices) in a higher education environment. Using Structural Equation Modeling, supported by the literature on Technology Acceptance Model (TAM) (Davis et al., 1989), a framework has been proposed, and a cross-sectional survey comprising 402 students from a Brazilian university was used to measure several constructs related to technology acceptance (m-learning). Results indicate, through structural equations modeling analysis, that while significant effects were found for ease of use, compatibility and self-efficacy. Lastly, we conclude that perceptions of short-term usefulness exert the greatest effects on students' intention to use m-learning.
Downloads
Publicado
Edição
Seção
Licença
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade.
- Declaro, ainda, que uma vez publicado na revista Pretexto, editada pela Universidade Fumec, o mesmo jamais será submetido por mim ou por qualquer um dos demais co-autores, caso haja, a qualquer outro periódico.
- Por meio deste instrumento, em meu nome e em nome dos demais co-autores, porventura existentes, cedo os direitos autorais do referido artigo à Universidade Fumec e declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias (Nº9609, de 19/02/98).
A Revista Pretexto é licenciada sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivados 3.0 Brasil.