CUSTOMER RELATIONSHIPS AND BRAND EQUITY IN CHINA'S BANKING SERVICES
DOI:
https://doi.org/10.21714/1984-6975FACES2008V7N3ART121Keywords:
brand equity, relationship, banks, chinaAbstract
Despite tremendous interest in brand equity and relationship marketing, little conceptual development has addressed whether relationships exist between these important marketing issues. Based on existing frameworks (customer-based brand equity and relationship marketing), this paper forwards customer relationships as a branding-related initiative critical to creation of brand equity. This paper presents exploratory research to develop an initial understanding of the constructs of customer relationships, the dimensions of brand equity and the associations between them. The data illustrate that both consumers and providers in Chinese banking services sector perceive that brand equity can be influenced by customer relationships. A conceptual framework and a number of hypotheses for further study are proposedDownloads
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Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade. Declaro, ainda, que uma vez publicado na Revista FACES, editada pela Universidade FUMEC, o mesmo jamais será submetido por mim ou por qualquer um dos demais co-autores a qualquer outro periódico. Através deste instrumento, em meu nome e em nome dos demais co-autores, porventura existentes, cedo os direitos autorais do referido artigo à Universidade Fumec e declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias (Nº9609, de 19/02/98).
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