Exploring the Co-creation of Value in the Brazilian Private Higher Educational Service
DOI:
https://doi.org/10.21714/1984-6975FACES2016V15N4ART3542Keywords:
Co-creation, Value, Self-Determination, Higher Education, Social Context.Abstract
Co-creation of value is an imperative practice in the service environment. Understanding education as a service encounter is an innovative approach for the context of higher education. Private Higher Education dominates the Brazilian scenario, with figures above 80% of students, and the Business undergraduate course is the largest in number of students in the country. Based on Self-determination Theory, this study aims to identify at what point the student acts as a co-creator in private education. Through Ethnomethodology, adherence of co-creation to education was identified, in which self-determination acts as a stimulus to generate value.Downloads
Published
Issue
Section
License
Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade. Declaro, ainda, que uma vez publicado na Revista FACES, editada pela Universidade FUMEC, o mesmo jamais será submetido por mim ou por qualquer um dos demais co-autores a qualquer outro periódico. Através deste instrumento, em meu nome e em nome dos demais co-autores, porventura existentes, cedo os direitos autorais do referido artigo à Universidade Fumec e declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias (Nº9609, de 19/02/98).
A Revista de Administração FACES Journal é licenciada sob Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional.