INTENÇÃO DE COMPRA EM SOCIAL COMMERCE
STUDY ON THE INFLUENCE OF CONSUMER LEARNING BEHAVIOR
Abstract
Based on the Theory of Social Learning, the present work developed a research model to examine the learning behavior of consumers from the main components of Social Commerce (CSC) and observational learning, and thus analyze the influence on trust in the platform, intention purchase and word-of-mouth intention. In order to fulfill the objectives of this work, a survey was carried out with 162 respondents, and using Structural Equation Modeling as a method of data analysis. The results suggest that the observational learning variable has an influence on the trust variable on the platform, as well as the trust on the Social Commerce platform has positive effects on the variables purchase intention and word of mouth intention. Furthermore, contrary to the expectations of the present study, the results suggest that the dimensions of learning from the main CSCs do not have a significant influence on the trust variable.
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Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade. Declaro, ainda, que uma vez publicado na Revista FACES, editada pela Universidade FUMEC, o mesmo jamais será submetido por mim ou por qualquer um dos demais co-autores a qualquer outro periódico. Através deste instrumento, em meu nome e em nome dos demais co-autores, porventura existentes, cedo os direitos autorais do referido artigo à Universidade Fumec e declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias (Nº9609, de 19/02/98).
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