ANÁLISE EWOM DOS SERVIÇOS DE AVIAÇÃO CIVIL BRASILEIRA
Abstract
The civil aviation sector is a controversial mode of transport in the online repositories of complaints about services in Brazil. This article explores the content generated by opinions and comments on corporate companies, made by consumers, on the website Reclame Aqui. For this purpose, the netnographic method strategy was used with the aid of the Iramuteq software to account for the 31,167 entries analyzed on complaints sent to the main national airlines, in the period of October 2019. The results culminated in the recurrence of the words' passageway ',' value ',' flight ',' buy 'and' company ', which reveal orientation problems with ticket purchases, cancellations and refunds as indicative for marketing, distribution and regulatory sector interference.
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Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade. Declaro, ainda, que uma vez publicado na Revista FACES, editada pela Universidade FUMEC, o mesmo jamais será submetido por mim ou por qualquer um dos demais co-autores a qualquer outro periódico. Através deste instrumento, em meu nome e em nome dos demais co-autores, porventura existentes, cedo os direitos autorais do referido artigo à Universidade Fumec e declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias (Nº9609, de 19/02/98).
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