Ir à loja da esquina não é sair do isolamento? O consumo no varejo da vizinhança no contexto de pandemia
Abstract
The present study investigates the relationship between store environment and repurchase intention during a health crisis context in neighborhood retail, in particular the moderating effect of psychological risk and the parallel mediation of store image and individual's perceived control. An online survey on neighborhood store shopping with 689 respondents was applied during early 2021 and analyzed via structural equation modeling. Results indicate behavioral variation due to the pandemic scenario, since a comfortable, clean, and spacious store environment generates a lower feeling of contamination risk, a greater sense of control, and a more positive store image that culminates in a higher probability of customer return. We highlight a possible change in the characteristics of the moment of purchase, in the sense that convenience shopping in neighborhood retailers, even if functional, will now encompass hedonic aspects.
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Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade. Declaro, ainda, que uma vez publicado na Revista FACES, editada pela Universidade FUMEC, o mesmo jamais será submetido por mim ou por qualquer um dos demais co-autores a qualquer outro periódico. Através deste instrumento, em meu nome e em nome dos demais co-autores, porventura existentes, cedo os direitos autorais do referido artigo à Universidade Fumec e declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias (Nº9609, de 19/02/98).
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