THE TRANSACTIVE MEMORY SYSTEM AND GROUP LEARNING
DOI:
https://doi.org/10.21714/1984-6975FACES2016V15N2ART3098Palabras clave:
Recursos HumanosResumen
The objective of this article lies in the understanding of the learning process that occurs in cross-functional groups in automotive companies in light of the Transactive Memory System (TMS). The specific objectives describe the working methodology applied for the operation of multifunctional groups and its relation to learning; the main factors that facilitate group learning and the moments which there was evidence of group learning. The research methodology used is qualitative and exploratory approaches due to the fact those approaches has been less explored in the academic environment. Two different organizations were investigated: the first one is a multinational which works with a strategy of offering complete innovation product, and the other with strategy of offering incremental innovative products for the automotive industry. The results indicated that the fact TMS acts as an important facilitator of group learning.
Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade. Declaro, ainda, que uma vez publicado na Revista FACES, editada pela Universidade FUMEC, o mesmo jamais será submetido por mim ou por qualquer um dos demais co-autores a qualquer outro periódico. Através deste instrumento, em meu nome e em nome dos demais co-autores, porventura existentes, cedo os direitos autorais do referido artigo à Universidade Fumec e declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias (Nº9609, de 19/02/98).
A Revista de Administração FACES Journal é licenciada sob Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional.