THE INFLUENCE OF SOCIAL NETWORK AND SELF-MONITORING ON CAREER
DOI:
https://doi.org/10.21714/1984-6975FACES2018V17N1ART5041Palabras clave:
Career, gender, self-monitoring and social networkResumen
This study aims to explore individual differences (gender and self-monitoring) and social network patterns of professionals, in order to explain barriers on women striving to ascend to the top of organizations, since a self-monitoring personality and social networks have both been found to affect performance evaluation, promotions and career in organizations. The results showed that males in management positions displayed the same network pattern, whereas females had different networks patterns, depending on their self-monitoring. Furthermore, social network differences were enhanced regarding low self-monitor males and females. High self-monitors males in gender homophilic networks were the ones more related to higher positions in the organization’s hierarchy. The contribution of these findings are discussed, with suggestions for future researchDescargas
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Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade. Declaro, ainda, que uma vez publicado na Revista FACES, editada pela Universidade FUMEC, o mesmo jamais será submetido por mim ou por qualquer um dos demais co-autores a qualquer outro periódico. Através deste instrumento, em meu nome e em nome dos demais co-autores, porventura existentes, cedo os direitos autorais do referido artigo à Universidade Fumec e declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias (Nº9609, de 19/02/98).
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