RESEARCH PROFESSOR IN BUSINESS
STRESS, IMPOSTERISM AND COPING STRATEGY
Abstract
The article aimed to investigate the relationship between Academic Stress, the Imposter Phenomenon and Coping strategies in the context of stricto sensu postgraduate studies in the business area. Quantitative research was carried out, obtaining a sample of 535 students and teachers. Descriptive statistics, factor analysis and Pearson correlation were adopted. It was noticed that the main source of stress is work overload; and the feelings that stand out the most are doubts about the ability to succeed, fear of failure, underestimation of one's own abilities and overestimation of the abilities of colleagues. A low relationship was found between academic stress and the imposter phenomenon. Furthermore, isolation strategies were found to be the most expressive relationships, considered to be a negative coping strategy.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade. Declaro, ainda, que uma vez publicado na Revista FACES, editada pela Universidade FUMEC, o mesmo jamais será submetido por mim ou por qualquer um dos demais co-autores a qualquer outro periódico. Através deste instrumento, em meu nome e em nome dos demais co-autores, porventura existentes, cedo os direitos autorais do referido artigo à Universidade Fumec e declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias (Nº9609, de 19/02/98).
A Revista de Administração FACES Journal é licenciada sob Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional.