STRATEGIC ALIGNMENT THROUGH COMPETITIVE PRIORITIES IN CAPITAL GOODS COMPANIES
DOI :
https://doi.org/10.21714/1984-6975FACES2014V13N1ART1801Mots-clés :
Alinhamento estratégico, prioridades competitivas, critérios ganhadores de pedidos, bens de capital, gestão da cadeia de suprimentosRésumé
The purpose of this paper is to ascertain the strategic alignment of companies producing capital goods and deploying competitive priorities, from the standpoint of dyadic relationships. To collect the data, semi-structured questionnaires were used for a sample consisting of 113 respondents from 87 companies producing capital goods, all operating in Brazil. The data were analyzed using non-parametric statistical techniques. More specifically, an analysis of Kendall’s coefficient of concordance (W) showed that product (or component) price and performance are the main competitive priorities for companies in this sector. Thus, evidence was found that companies producing capital goods are strategically aligned from the standpoint of dyadic relationships with their suppliers and customers, with price being the main criterion, depending on the downstream focus of the company, through the performance of the product (or component).Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade. Declaro, ainda, que uma vez publicado na Revista FACES, editada pela Universidade FUMEC, o mesmo jamais será submetido por mim ou por qualquer um dos demais co-autores a qualquer outro periódico. Através deste instrumento, em meu nome e em nome dos demais co-autores, porventura existentes, cedo os direitos autorais do referido artigo à Universidade Fumec e declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias (Nº9609, de 19/02/98).
A Revista de Administração FACES Journal é licenciada sob Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional.