POLÍTICAS PÚBLICAS EDUCACIONAIS EM TEMPOS DE PANDEMIA DE COVID-19

O ISOLAMENTO SOCIAL E AS CONSEQUÊNCIAS PARA PROFISSIONAIS DA EDUCAÇÃO

Authors

DOI:

https://doi.org/10.46560/meritum.v18i1.9251

Abstract

In times of a pandemic, education and educational practice, as well as several areas, were greatly damaged. Therefore, this article seeks to analyze the consequences of social isolation for education professionals and their whys, bringing to the debate on the right to education the reality of teachers during the Covid-19 pandemic. It was also studied how the pandemic affected female and male teachers, in the professional and personal scope, emphasizing the importance of the bond created in the classroom and thinking about the working conditions ofthese professionals. Through the hypothetical-deductive method, the hypothesis was formulated that the public educational policies adopted did not fully ensure the rights to education and decent work. The conclusions points towards the need of creation and implementation of effective public policies to correct and reduce the negative consequences presented.

Author Biographies

Thalita Hage, PUC Campinas

Aluna bolsista CNPq do Programa de Iniciação Científica da PUC Campinas. Monitora da disciplina de Direitos Humanos. Graduanda em Direito na Pontifícia Universidade Católica de Campinas.

Vinicius Gomes Casalino, PUC Campinas

Professor titular da Faculdade de Direito da Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-Camp). Orientador de mestrado, está vinculado à linha de pesquisa Direitos Humanos e Políticas Públicas do Programa de Mestrado em Direitos Humanos e Desenvolvimento Social. É Pós-Doutor pelo Departamento de Economia da Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade da Universidade de São Paulo (FEA-USP) e pelo Departamento de História da Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas da Universidade de São Paulo (FFLCH-USP). Doutor e Mestre pelo Departamento de Filosofia e Teoria Geral do Direito da Faculdade de Direito da Universidade de São Paulo (Largo São Francisco-USP).

Published

29/05/24

Issue

Section

Article (s)