SCHOOL MEDIATION: TOOL FOR COPING WITH SCHOOL BULLYING
INSTRUMENTO DE ENFRENTAMENTO À AO BULLYING ESCOLAR
DOI:
https://doi.org/10.46560/meritum.v18i3.9756Abstract
The present work aims to analyze the social phenomenon of bullying, as well as to determine whether School Mediation is one of the extrajudicial conflict resolution mechanisms (MESCS) suitable for confronting this specific type of violence. To this end, the concept of bullying will be analyzed, its elements, endogenous and exogenous causes, types, as well as the traditional and alternative types of coping with this violence. To analyze the issues raised, the research methodology adopted is a deductive approach, with a historical and comparative procedure, based on national and foreign bibliographical research. At the end of the research, it is expected to demonstrate that among the various mechanisms (traditional and alternative) for resolving conflicts, School Mediation is the most appropriate mechanism for resolving conflicts and violence of a school nature, as it is faster and less costly, more mainly because it provides opportunities to protect the psychological integrity of its victims.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista;
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista;
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).