THE (IN)SUFFICIENCY OF BRAZILIAN LEGISLATION IN THE PROTECTION OF CONSUMER DATA AND INFORMATION IN THE E-COMMERCE SPHERE
DOI:
https://doi.org/10.46560/meritum.v18i2.8819Abstract
Can legislation in force in Brazil protect consumer data in the case of electronic commerce? Judging by the issues raised, the objective of this work is to study the protection of consumer data in electronic commerce and the adequacy of national legislation. Therefore, the deductive method is used, from the analysis of the use of the internet in consumer relations to the legal regulation for this. The reason for this study is the need to protect consumers' personal data. It is concluded that the four diplomas designed to protect consumer data do not yet represent adequate protection for the protection of such information.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista;
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista;
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).